Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Módosítások / állófűtés

Frissítve: 2020.01.23.

Eberspacher D5S állófűtés 300Tdi Discovery-be

A téli hidegekre gondolva beépítésre került egy Eberspacher D5S dízel állófűtés.
A kályhát használtan de felújítva egy év garanciával vettem az Ebay-ről tartozékok nélkül.

Az Eberspacher D5S (5KW) önmagában csak egy fűtőkályha, nincsen benne üzemanyag és vízszivattyú. Ezeket mind külön kell beépíteni. A kályha éppen elfér az ablakmosó és a lengéscsillapító torny között. A tartókonzol egyedi tervezésű. Két darab kartonpapír sablon volt az alapja.


Kályha a helyén
állófűtés beépítve
 

Az üzemanyag-szivattyú a padlólemezhez lett csavarozva a hátsó híd fölött. A gázolajat a visszafolyó ágból egy T elágazáson keresztül szívja, ami közvetlenül a tank becsatlakozási pontja elé lett beépítve. (gyári beépítési javaslat)
Az üzemanyag-szivattyú egy elektromágneses pulzáló pumpa, ami nagyon kis mennyiségű gázolajat továbbít a kályha felé. Emiatt az üzemanyagcső speciális kis keresztmetszetű.

Fontos tapasztalat, hogy a visszafolyó ág nem ér le a tank aljára.
Minimális üzemanyagszint a kályha működéséhez álló helyzetben 10-15 Liter!


A konzol és a kályha felfogatása
kályha és a konzol
 

A keringtető vízszivattyú Mercedes fűtésszivattyú 12V-os mágneses meghajtású, nincs benne tengely és szimmering

Szivattyú és felfogatása
kerintgető szivattyú


Fűtés útválasztó szelep
(Ha nem megy a kályha a víz egyenesen áramlik át a szelepen. Ha a kályha működik, a "hideg" vizet a szivattyú kiszívja a fűtőkörből és a meleget visszatáplálja a visszacsapó szelep után.)

Erre a szelepre igazán nincs szükség. A kályha közvetlenül beköthető sorosan a rendszerbe.
A vízcsövek standard 18mm-es autóipari vízcsövek.

Útválasztó szelep
fűtővíz útválasztó szelep


Konzol és rögzítése
Jobb felső vastag cső: meleg kimenő ág
Jobb alsó vékony: üzemanyagcső
Bal alsó vastag cső: bejövő hideg ág

Csövek
konzol


Kipufogó kivezetése a kerékjáratba
A rugótorony és a doblemez között simán kifér a kipufogócső.

Kipufogó kivezetés
kipufogó


Kicsit kacskaringós a csövezés, de jól működik.
A dobot távtartóval és csavarral, a csövet sima menetes csőbilincsel rögzítettem a doblemezhez.

Dob és a kipufogó
kipufogó a kerékjáratban


kipufogó

2012.01 új kipufógó.
Le lett cserélve a kacskaringós csövezés egy sokkal egyszerűbb megoldásra.


Időzítő beépítve az érmetároló helyére
időzítő vezérlő

 

A belső fűtés ventilátort egy kiegészítő 5 lábú relén keresztül kapcsolja be a kályha.

 Bekötése

 A ventilátor + táp ágát (fehér\piros kábel) kell csak vezérelni.
 

A ventilátor fehér\piros tápkábelét el kell vágni és közzé kell beszerelni a relét az alábbiak szerint:

Ventilátor kábelei

3: ventilátor csatlakozó
4:elvágott fehér\piros betáp kábel (csatlakozó felől)
2: elvágott fehér\piros betáp kábel (eredeti kábelkorbács felől)
1: elmenő a relé felé
5: visszatérő a relé felől

 

87A: az eredeti pozitív ventilátor táp (elvágott fehér\piros kábel)
előző kép 1.- 2. jelölés

30: az eredeti pozitív ventilátor táp (elvágott fehér\piros kábel)
előző kép 5.- 4. jelölés

87: külön kiépített állandó +12V betáp vezeték biztosítékkal (20A) (direkt akku) a ventilátor megtáplálására

85: földelés

86: +12V vezérlő jel az időzítőről (kályha)

Tehát amint elindul a kályha, az automatikusan indítja a belső fűtőventilátort.
Ha nullán van a ventilátor kapcsoló, akkor is elindul egyes fokozatban!

 

Tapasztalatok:
A kályha -10 foknál kb. 30 perc alatt fűti fel üzem melegre a motort, és kellemes melegre az utasteret. Fogyasztása elenyésző. Max. teljesítmény mellett kb. 6dl\óra a fogyasztása.