|
Módosítások /
állófűtés |
Frissítve:
2020.01.23. |
Eberspacher D5S állófűtés 300Tdi Discovery-be
A téli hidegekre gondolva beépítésre került egy
Eberspacher D5S dízel állófűtés.
A kályhát használtan de felújítva egy év garanciával vettem az Ebay-ről
tartozékok nélkül.
Az Eberspacher D5S (5KW) önmagában csak egy fűtőkályha,
nincsen benne üzemanyag és vízszivattyú. Ezeket mind külön kell
beépíteni.
A kályha éppen elfér az ablakmosó és a lengéscsillapító torny között. A tartókonzol egyedi
tervezésű. Két darab kartonpapír sablon volt az alapja.
Kályha a helyén
Az üzemanyag-szivattyú a padlólemezhez lett csavarozva a hátsó híd
fölött. A gázolajat a visszafolyó ágból egy T elágazáson keresztül
szívja, ami közvetlenül a tank becsatlakozási pontja elé lett beépítve.
(gyári beépítési javaslat)
Az üzemanyag-szivattyú egy elektromágneses pulzáló pumpa, ami nagyon kis
mennyiségű gázolajat továbbít a kályha felé. Emiatt az üzemanyagcső
speciális kis keresztmetszetű.
Fontos tapasztalat, hogy a visszafolyó ág nem ér le a tank aljára.
Minimális üzemanyagszint a kályha működéséhez álló helyzetben
10-15 Liter!
A konzol és a kályha felfogatása
A keringtető vízszivattyú Mercedes fűtésszivattyú 12V-os mágneses
meghajtású, nincs benne tengely és szimmering
Szivattyú és felfogatása
Fűtés útválasztó szelep
(Ha nem megy a kályha a víz egyenesen áramlik át a szelepen. Ha a kályha
működik, a "hideg" vizet a szivattyú kiszívja a fűtőkörből és a meleget
visszatáplálja a visszacsapó szelep után.)
Erre a szelepre igazán nincs szükség. A kályha közvetlenül beköthető
sorosan a rendszerbe.
A vízcsövek standard 18mm-es autóipari vízcsövek.
Útválasztó szelep
Konzol és rögzítése
Jobb felső vastag cső: meleg kimenő ág
Jobb alsó vékony: üzemanyagcső
Bal alsó vastag cső: bejövő hideg ág
Csövek
Kipufogó kivezetése a kerékjáratba
A rugótorony és a doblemez között simán kifér a kipufogócső.
Kipufogó kivezetés
Kicsit kacskaringós a csövezés, de jól működik.
A dobot távtartóval és csavarral, a csövet sima menetes csőbilincsel
rögzítettem a doblemezhez.
Dob és a kipufogó
2012.01 új kipufógó.
Le lett cserélve a kacskaringós csövezés egy sokkal egyszerűbb
megoldásra.
Időzítő beépítve az érmetároló helyére
A belső fűtés ventilátort egy kiegészítő 5 lábú relén keresztül
kapcsolja be a kályha.
Bekötése
A ventilátor + táp ágát (fehér\piros kábel) kell csak vezérelni.
A ventilátor fehér\piros tápkábelét el kell vágni és közzé kell
beszerelni a relét az alábbiak szerint:
Ventilátor kábelei
3: ventilátor csatlakozó
4:elvágott fehér\piros betáp kábel (csatlakozó felől)
2: elvágott fehér\piros betáp kábel (eredeti kábelkorbács felől)
1: elmenő a relé felé
5: visszatérő a relé felől
87A: az eredeti pozitív ventilátor táp (elvágott fehér\piros kábel)
előző kép 1.- 2. jelölés
30: az eredeti pozitív ventilátor táp (elvágott fehér\piros kábel)
előző kép 5.- 4. jelölés
87: külön kiépített állandó +12V betáp vezeték biztosítékkal (20A)
(direkt akku) a ventilátor megtáplálására
85: földelés
86: +12V vezérlő jel az időzítőről (kályha)
Tehát amint elindul a kályha, az automatikusan indítja a belső
fűtőventilátort.
Ha nullán van a ventilátor kapcsoló, akkor is elindul egyes
fokozatban!
Tapasztalatok:
A kályha -10 foknál kb. 30 perc alatt fűti fel üzem
melegre a motort, és
kellemes melegre az utasteret. Fogyasztása elenyésző. Max. teljesítmény
mellett kb. 6dl\óra a fogyasztása.
|