Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Javítások

Frissítve: 2020.01.23.

Discovery első ülés deréktámasz javítása

A 300Tdi Discovery első üléseit állítható deréktámasszal szerelték.
Ezek egy egyszerű mechanizmusra épülnek. A háttámla szivacsa mögött van kifeszítve egy PVC heveder, aminek a feszességét lehet állítani a támla oldalán lévő tekerőgombbal.
A heveder mindkét oldalán egy-egy acélrugós akasztó található. Az egyik az üléstámla fém keretébe van beakasztva egy műanyag gyűrű segítségével (mint fix pont). A másik oldala a menetes állítóműhöz kapcsolódik.
A gyenge pont az acélrugó, ami a hosszú feszített használat alatt elfárad és eltörik. Az alakja elég egyedi, de vállalkozó kedvűek legyárthatják a rugókat.

A gyári deréktámasz egységet még mindig lehet kapni a következő cikkszámon: AWR4320
Ez a csomag tartalmazza a hevedert az acélrugókkal, állítóművet és a fix kapcsolódási pont műanyag gyűrűjét.
Javítás esetén nagy valószínűséggel csak a hevedert kell felhasználni a csomagból.

AWR4320
AWR4320 lumbar support

Első lépésként ki kell szerelni az ülést: Ülés szétbontása és az ülőfelület javítása
Ezután a képen látható három bolha eltávolítása után hozzáférhető a deréktámasz.

Minden törött rugódarabot érdemes megkeresni és eltávolítani, mielőtt beépítenénk az új hevedert.
A régi heveder rugós végeit ki kell akasztani a rögzítési pontokból.
Az állítóműnél kell egy kis kézügyesség míg kiakadnak a rugók kampói.


Deréktámasz vezetőülés


Bal oldali fix rögzítési pont. Gyenge pont a rugók hattyúnyak része


A rugó két kapós vége egyszerűen be van akasztva az ülés vázszerkezetén lévő műanyag gyűrű hornyaiba. (lyukon áttol-beakaszt)


Így néz ki a gyűrű kiszedve


Az állítómű csatlakozási pontja


Így néz ki az állítómű kiszerelve, és a beakasztott heveder kampói.

A heveder cseréhez nem kell kiszerelni az állítóművet. A kép csak segítség, hogy hogyan néz ki a rugók végei, és hogyan kell kiakasztani.

Az új heveder rugóinak beakasztása után az állítóműnek meg kell tudni feszíteni a hevedert.
Az esetleges állítómű cseréhez jobban meg kell bontani a támla kárpitját. Az állítóművet egy menetes rögzítő műanyag gyűrű kívülről rögzíti a támla keretéhez.

Visszaépítés ellentétes sorrendben

Az ülés kiszerelésével és visszaszerelésével együtt a javítás kb. 1 órát vesz igénybe.