|
Javítások /Ülőlap
szétbontása és javítása |
Frissítve:
2020.01.23. |
Első ülőlap szétbontása és ülőfelületet tartó szakadt
rugó javítása
Minden Discovery életében eljön az a pillanat, amikor
az első ülés beszakad. Az ülőpárna alatti fém-gumi-szövet kombó elengedi
magát, és az eddigi tartás megszűnik. Innentől az ülőpárnát már csak az
ülés vas kerete támasztja meg alulról, ami meglehetősen kényelmetlen.
A legjobb megoldás az "ülés sodrony" csere. Az Exmoor trim gyárt hozzá
csere alkatrészt.
Az következő képen egy még ép "sodrony" látható. A
fekete, a rugózó gumi csík, a sárga egy erősített szövet. Az egészet fém
horgos pálcákkal rögzítik az ülés keretéhez.
Az idő előrehaladtával a gumi megöregszik és elszakad. Nem egy időtlen
megoldás, de tízen x évet kibírt.
Így néz ki amikor megadja magát
És erre lehet lecserélni: Discovery seat diaphragm
Product Code: EXT317-D1-DIA
Ez teljesen gumiból készül, és kettővel több felfogatási pontot
alakítottak ki ez elején.
Az ülés kiszerelése és javítása:
A javításhoz első lépésként ki kell szerelni az ülést. Ehhez egy 10-es
villáskulcs vagy dugókulcs, és egy T-45 torx kulcs szükséges.
Az ülés négy ponton van rögzítve a padlóhoz plusz a biztonsági öv.
Elől 1-1db 10-es csavar.
Hátul 1-1db Torx, valamint 1db torx a biztonsági öv alsó csatlakozási
pontjához.
Ezek eltávolítása után az ülés kiemelhető az autóból. Érdemes
előredönteni az ülés háttámláját, így egyszerűbb a kiemelés.
Biztonsági öv csavarja
Bal első csavar
Jobb első csavar
Bal hátsó torx csavar
Jobb hátsó torx csavar
A kiszerelt ülés után a csavarhelyek
Az ülőlap lebontása:
Az ülés mindkét oldalán található egy egy műanyag bolha. Ezeket óvatosan
távolítsuk el.
Az üléstámla alatt szintén vagy 3 darab bolha. Ezeket is ki kell venni
Az ülőlap minden oldalán a kárpit egy műanyag sín segítségével van
rögzítve az ülés fém vázához. Először az első és a két oldalon lévő
sínt kell lefejteni a vázról.
Itt jól látni a műanyag sín profilját
Ott belül is le kell bontani
Hogy tovább lehessen bontani, el kell távolítani a háttámla döntés
tekerő gombját és a túloldalon a műanyag takaró sapkát.
A háttámla kárpit felhajtása után láthatóvá válik a mögötte lévő rögzítő
sín.
A vázszerkezet oldalán 2-2 ponton még rögzítve van az üléspárna
kárpitja. A csuklópont környékén 1-1 műanyag sínnel, és a háttámla
belsejében 1-1 fém kapocscsal.
Ha mindez sikerült, az üléspárnát ki lehet venni e helyéről.
A szétszakadt tartó cseréje:
A régi szakadt tartót a fém pálcák kiakasztása után el lehet
távolítani
Az új tartó rögzítő füleit be kell akasztani a váz megfelelő furataiba.
Mivel az új tartónak van plusz két rögzítési pontja elől, így azoknak ki
kell fúrni a helyét.
Az ülőlap és a kárpit visszaszerelése az eddig leírtak alapján fordított
sorrendben történik
Beépítés után nem találtam tökéletesnek az ülőfelület keménységét. Hátul
túl puha az alátámasztás és nagyon besüpped a szivacs. Hátra is kellett
volna extra felfogatási pontot rakni az Exmoor-Trim-nek!
Így újra kibontottam az ülést és némi hevederrel megtámasztottam az
ülőlapot, hogy jobb alátámasztása legyen a guminak.
A képen fölül látható a nem eléggé megtámasztott rész
Mivel pont a problémás pont környékén van az ülésváz meghegesztve,
kicsit kacskaringósan kellett vezetni a hevedert.
Csak felső traktus érdekes, a többi csak a heveder eltüntetése!
A hevederes átalakítással már megfelelő keménységűre lehet állítani az
ülőlapot.
Frissítés 2014.06
1,5 év használat után kezd szétmenni az
Exmoor trim ülésrugó! A gumiba vulkanizált fém tartópálcikák elkezdtek
kijönni a gumiból. Néhány akasztóhorog ki is szakadt a helyéről.
Két kiszakadt rögzítőkapmpó
A fém rögzítő tüskék kijöttek a helyükről
Már csak egy kevés tartja a helyén
Elindult kifelé a fémtüske
|