Land Rover Discovery I. 300Tdi 94-98

Kezdőlap
Az autóm
Típushibák
Javítások
Módosítások
Képek
Bevált angol webshopok
Egyéb
Linkek

Javítások /Ülőlap szétbontása és javítása

Frissítve: 2020.01.23.

Első ülőlap szétbontása és ülőfelületet tartó szakadt rugó javítása

English version. Repair in pictures

Update: Exmoor trim ülésrugó probléma

Minden Discovery életében eljön az a pillanat, amikor az első ülés beszakad. Az ülőpárna alatti fém-gumi-szövet kombó elengedi magát, és az eddigi tartás megszűnik. Innentől az ülőpárnát már csak az ülés vas kerete támasztja meg alulról, ami meglehetősen kényelmetlen.
A legjobb megoldás az "ülés sodrony" csere. Az Exmoor trim gyárt hozzá csere alkatrészt.

Az következő képen egy még ép "sodrony" látható. A fekete, a rugózó gumi csík, a sárga egy erősített szövet. Az egészet fém horgos pálcákkal rögzítik az ülés keretéhez.
Az idő előrehaladtával a gumi megöregszik és elszakad. Nem egy időtlen megoldás, de tízen x évet kibírt.



Így néz ki amikor megadja magát

És erre lehet lecserélni: Discovery seat diaphragm Product Code: EXT317-D1-DIA
Ez teljesen gumiból készül, és kettővel több felfogatási pontot alakítottak ki ez elején.

Az ülés kiszerelése és javítása:

A javításhoz első lépésként ki kell szerelni az ülést. Ehhez egy 10-es villáskulcs vagy dugókulcs, és egy T-45 torx kulcs szükséges.

Az ülés négy ponton van rögzítve a padlóhoz plusz a biztonsági öv.
Elől 1-1db 10-es csavar.
Hátul 1-1db Torx, valamint 1db torx a biztonsági öv alsó csatlakozási pontjához.
Ezek eltávolítása után az ülés kiemelhető az autóból. Érdemes előredönteni az ülés háttámláját, így egyszerűbb a kiemelés.

Biztonsági öv csavarja


Bal első csavar


Jobb első csavar


Bal hátsó torx csavar


Jobb hátsó torx csavar

 

A kiszerelt ülés után a csavarhelyek









Az ülőlap lebontása:
Az ülés mindkét oldalán található egy egy műanyag bolha. Ezeket óvatosan távolítsuk el.





Az üléstámla alatt szintén vagy 3 darab bolha. Ezeket is ki kell venni

Az ülőlap minden oldalán a kárpit egy műanyag sín segítségével van rögzítve az ülés fém vázához. Először az első és a két oldalon lévő sínt kell lefejteni a vázról.





Itt jól látni a műanyag sín profilját


Ott belül is le kell bontani




Hogy tovább lehessen bontani, el kell távolítani a háttámla döntés tekerő gombját és a túloldalon a műanyag takaró sapkát.





A háttámla kárpit felhajtása után láthatóvá válik a mögötte lévő rögzítő sín.

A vázszerkezet oldalán 2-2 ponton még rögzítve van az üléspárna kárpitja. A csuklópont környékén 1-1 műanyag sínnel, és a háttámla belsejében 1-1 fém kapocscsal.



Ha mindez sikerült, az üléspárnát ki lehet venni e helyéről.

 

A szétszakadt tartó cseréje:
A régi szakadt tartót a  fém pálcák kiakasztása után el lehet távolítani
Az új tartó rögzítő füleit be kell akasztani a váz megfelelő furataiba. Mivel az új tartónak van plusz két rögzítési pontja elől, így azoknak ki kell fúrni a helyét.







Az ülőlap és a kárpit visszaszerelése az eddig leírtak alapján fordított sorrendben történik


 

Beépítés után nem találtam tökéletesnek az ülőfelület keménységét. Hátul túl puha az alátámasztás és nagyon besüpped a szivacs. Hátra is kellett volna extra felfogatási pontot rakni az Exmoor-Trim-nek!
Így újra kibontottam az ülést és némi hevederrel megtámasztottam az ülőlapot, hogy jobb alátámasztása legyen a guminak.


A képen fölül látható a nem eléggé megtámasztott rész



Mivel pont a problémás pont környékén van az ülésváz meghegesztve, kicsit kacskaringósan kellett vezetni a hevedert.
Csak felső traktus érdekes, a többi csak a heveder eltüntetése!


A hevederes átalakítással már megfelelő keménységűre lehet állítani az ülőlapot.

Frissítés 2014.06

1,5 év használat után kezd szétmenni az Exmoor trim ülésrugó! A gumiba vulkanizált fém tartópálcikák elkezdtek kijönni a gumiból. Néhány akasztóhorog ki is szakadt a helyéről.




Két kiszakadt rögzítőkapmpó


A fém rögzítő tüskék kijöttek a helyükről


Már csak egy kevés tartja a helyén


Elindult kifelé a fémtüske